Friday, December 27, 2013

Bertudung?

Bismillah, Assalamualaikum

pagi pagi bangun urus diri dan sebagainya..
ibu bersuara lunak berkata " akak, pergilah cari kaje... dekat one utama ke, the curve ke..."





ok... dengan itu aku pon keluar mencari kerja... merata tempat aku masuk, haha segan pon ada..
penat kot haha


ok, masuk satu kedai ni " KIDZ STYLE " dah nama pon kid, jual baju budak lah kan.. hmmm
aku masuk kedai tu sebab kat pintu dia ada cakap nak guna budak part time..aku pon try laaa.. mana tau kodkod dapat lah kann


masuk tu, ada sorg pompuan ni pandang pelik and tanya aku " yea miss, you nak cari ape? "
aku jawab " tadi saya nampak kedai you nak budak part time"
dia jawab " owh yea, tapi kami nak yang tak pakai tudung "
aku mcm sentap kat situ.. hoiii muka kau mcm melayu... tpi takpe, bersangka baik.. mungkin mak ayah dia sorg india sorg cina kot. haha
aku jawab balik " owh, yea ke? tak pelah, tq yea... haha jual baju budak jeeee... " and aku pon terus keluar tanpa memanda pompuan tu .
haha maaflah terkerek sikit.. sikit je tuuu nak lebih lagi pon boleh..


haha and lagi satu tempat ni pon sama F.O.S  yang jual2 baju tuuu haha
ni pon ada tulis "Vacancy needed" kat pintu,.. so, aku masuk and tnya sorang akk cina ni
" miss, kat sini nak guna part time?"
dia jawab "owh, ada.. tpi.. klau pakai tdung tak berapa sesuai la miss.you ok ke?"
aku jawab "owh, okok takpelah, tq " aku pon blah sambil senyum kambing


fine laaaa fine!
aku pon teruskan, masuk kedai baju budak "AnakKu" walaupon tak ada tulis vacancy nedeed pon.. haha just nak try tnya jela.. lagipon aku nampak ada pekerja dia yang pakai tudung..


aku cakap, " sori miss, nak tnya, you nak guna pekerja tak?"
dia senyum n cakap "owh, mau2, you mau kerja ha?"
aku just angguk beria
dia ckp lagi " ok.. you bleh bagitau i tak kenapa you mau keja sini? "
sudah.. terus interview... amik kau!
aku jawab " sebab saya memang suka budak2 ni.. hehe lagi pon saya pernah jadi salesgirl utk kasut kanak-kanak waktu Barbie punya company buat sale hari tu :) "
dengan yakin je aku jawab haha
dia jawab "wah.. bagus bagus..so, bila you boleh start? next week boleh? "
alamakkk awalnyaa.. aku nak keje awal thn nnt..
aku jawab " boleh tu boleh.. but, saya kne balik kampung next week, kalau saya start awal january boleh?"
dia jawab "owh, okok so, 1 jan you masuk ok? "
"ok!ok!" beria jawab! haha seronok!
then, dia bagitau la aku kena pakai ape n soo on...
and the important is "DIA TAK KESAH AKU PAKAI TUDUNG"
hahaha Alhamdulillah...

Anakku pon baju budak kot... lagi femes dari ape tuu? kidz style? haaa hahah *jahat yang melampau*

hmmm tulah cerita cari kerja aku... takkan kita sebagai muslimah nak kena bukak tudung semata mata nk keja part time en? haha mmg tak da motif la kalau kedai baju budak pon nak kene orang yg tak pkai tudung... apelaaa



No comments:

Post a Comment